Sunday, January 13, 2013

Muziek op het internet

Muziek op het internet:
Spotify 
Deezer 
Mixcloud 
Reverbnation 
Myspace 
Radio op internet: 
TuneIn
Internet radiostations:
Radiotuna 
Internet radio tips:
Pinguin Radio 
NME Radio 

Het internet biedt verschillende mogelijkheden om muziek te beluisteren. Je kan via YouTube opnames beluisteren en bekijken. Via apps als Spotify of Deezer kun je muziek beluisteren die je zelf hebt uitgezocht of een ander heeft samengesteld. Er zijn internet sides waar artiesten zelf hun nummers toegankelijk maken zoals MySpace. Zelfs de radio is terug. Zowel bestaande radiostations als internetstations zijn online te vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden om met (nieuwe) muziek in aanraking te komen dat ik moeite heb door de bomen het bos te zien. Dat wordt nog ingewikkelder want naast apps die muziek weergeven, zijn er ook die songteksten leveren, gelijksoortige nummers opzoeken, je in contact brengen met andere gebruikers of een liedje voor je opzoeken waarvan je alleen de melodie van kent.
Uiteindelijk gaat het er om de leukste en interessantste muziek te vinden. Wie mijn blog volgt weet dat ik de mainstream niet verafschuw maar wel een voorkeur heb voor subculturen. Omdat ik zie dat zoveel mensen en organisaties vanuit verschillende, vaak commerciele belangen, bezig zijn met muziek te plaatsen op het internet, ben ik dit blog gaan schrijven. Ik ben onafhankelijk en probeer inzicht te geven in het aanbod en de daar achter liggende structuren. Daarbij heb ik natuurlijk mijn eigen kijk op muziek die ik graag met anderen wil delen. 

No comments: